Ein-de-lijk écht aftellen

Vandaag is de dag dat ik heb besloten om maar eens écht te gaan beginnen met het aftellen naar Uganda. Natuurlijk heb jij samen met mij meegeteld en weet je dat het inmiddels wel heeeel dichtbij komt. Namelijk nog maar13 dagen! Jaaaa, nu kan het aftellen dan écht beginnen.

Bij de laatste Praise Plus van het seizoen mocht ik vertellen over mijn reis en liet ik een filmpje zien van Home of Hope, een huis voor lichamelijk- en geestelijk gehandicapte kids in Jinja met ieder kind een verschrikkelijk verhaal van hoe ze daar terecht zijn gekomen. Een plek waar ik weer werd stilgezet bij de keiharde realiteit van Uganda, wat schuilgaat achter die glimlachen van alle kids. In Uganda werd ik daar stil bij gezet, maar ook tijdens de Praise toen het filmpje afspeelde schoten mijn ogen vol. Ik had mijn praatje niet voorbereid, want ik besloot te spreken vanuit mijn hart. En dat deed ik. Met een enorm mooi bedrag mag ik namens onze gemeente en nog breder, de mensen in Uganda zegenen. Bedankt!

Ja. Als ik heel eerlijk ben weet ik niet zo goed wat ik moet schrijven. De laatste voorbereidingen zoals lange rokken shoppen en preken schrijven zijn begonnen, maar of ik dan ook écht besef dat ik over 2 weken weer die mooie mensen zie en Uganda ruik? Nee. Totaal niet eigenlijk. En als mensen vragen over mijn plannen deze zomer, vertel ik over Uganda. ‘Oh, en met wie ga je dan?’ ‘Ik ga alleen’. Een reactie die ik soms hoorde was: ‘Oh, wat dapper, dat is echt knap van je!’ Ja, enorm aardig dat het wordt gezegd, maar tegelijkertijd mag ik met zo’n toffe en betrouwbare God ook vertrouwen dat het goed zal gaan en goed zal komen. En dat gaat het ook! Als ik heeeeel eerlijk naar mezelf kijk vind ik het nu wel wat spannender dan de andere reizen, maar gelukkig ben ik gezegend met een portie Hollandse nuchterheid. :)

Volgende week zal ik nog wat posten over waarom ik naar Uganda ga en waarom ik uberhaupt een hart heb voor het continent Afrika. Wil je meebidden voor de basis in Uganda dat ze vasthouden aan hun geloof en zich niet laten weerhouden en doorgaan met het showen van Jezus’ liefde? En wil je ook voor mij bidden voor meer rust, goede voorbereidingen en dat ik straks ook echt tot zegen mag zijn in Uganda?

Thanks voor het volgen!

Liefs,

Fleur

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!